مدیریت ایجاد سطوح دسترسی مرکز تلفن دلتا

توسط: رامین رحیمی ، نازنین مطلق|آخرین به روز رسانی: 1398/03/26
به اشتراک گذاری در:

آموزش مدیریت ایجاد سطوح دسترسی مرکز تلفن دلتا

در مرکزتلفن دلتا نحوه تعریف و تعیین سطوح دسترسی هر کاربر یا اپراتور سیستم به‌گونه‌ای طراحی و ارائه ‌شده است که از انعطاف‌پذیری بسیار بالایی برخوردار بوده و امکان تعیین گستره فعالیت هر کاربر یا اپراتور به‌صورت کاملاً مجزا و حتی سلسله مراتبی در نظر گرفته‌ شده است.

در منوهای مربوط به این قابلیت، به‌ویژه در زیر منوی Privileges، این موضوع به‌وضوح پیاده‌سازی شده است.

ایجاد سطوح دسترسی

برای ایجاد سطوح دسترسی مراحل ذیل را دنبال کنید:

1. ورود به زیر منویSystem Admins  از منوی اصلی Configuration

2. تعریف کاربر جدید

3. تعریف Role برای کاربر جدید

4. تخصیص سطوح دسترسی به کاربر جدید

وارد منوی System Admins جهت تعریف کاربران جدید سیستم شوید.

Configuration/System Admins

منوی ذیل در صفحه‌ نمایش داده می‌شود:

  • New User: با استفاده از این گزینه امکان تعریف یک کاربر جدید فراهم ‌شده است.
  • Remove: با استفاده از این گزینه پاک کردن کاربر تعریف‌ شده فراهم می‌گردد.
  • Roles: نقش‌های کاربران تعریف ‌شده بر اساس سطح دسترسی آن‌ها در این قسمت تعریف می‌گردد.
  • Refresh: بارگذاری مجدد صفحه را مقدور می‌سازد.

در مرحله دوم با استفاده از فشردن دکمه New User می‌توان اپراتور یا کاربر جدید برای سیستم تعریف کرد. و سپس اطلاعات زیر را تنظیم نمود.

  • User Name: نام کاربری برای کاربر سیستم است.
  • Full Name: نام کامل کاربر تعریف‌ شده است.
  • Password: رمز عبور کاربر تعریف‌ شده جهت ایجاد امنیت دسترسی است.
  • Role: نقش تخصیص داده ‌شده به کاربر و سطح دسترسی آن است. در حین تعریف کاربر جدید به‌صورت پیش‌فرض نقش Admin می‌گیرد.
  • Active: با استفاده از این گزینه فعال‌سازی یا غیر فعال‌سازی کاربر میسر می‌گردد. به‌صورت پیش‌فرض کاربر جدید در حالت فعال تنظیم می‌شود.
  • Comments: امکان اضافه نمودن توضیحات با استفاده از این بخش میسر شده است.
  • Language: با استفاده از این بخش انتخاب زبان منوهای مرکز تلفن برای کاربر در دو حالت فارسی یا انگلیسی فراهم ‌شده است.

توجه: با Double Click بر روی هر سطر جدول، آن سطر به حالت ویرایش در می‌آید.

نکته: با استفاده از کلیدهای Ctrl+Right Click می‌توان چند سطر از جدول را انتخاب نمود که در این حالت امکان حذف گروهی نیز وجود دارد.

نکته: رمز کاربر جدید به‌صورت پیش‌فرض همانند نام کاربری تعریف ‌شده، ایجاد می‌گردد. که در ستون Password امکان تغییر رمز کاربر فراهم است.

نکته: مدیر سیستم با نام کاربری Admin قابل‌حذف شدن از لیست کاربران نیست.

در مرحله سوم، بر روی دکمه Roles کلیک کرده و وارد صفحه تعریف نقش مطابق شکل 16 می‌شویم. می‌توان در این بخش با استفاده دکمه‌های ذیل تنظیماتی را صورت داد:

Configuration/System Admins/Roles

  • New Role: تعریف نقش جدید با استفاده از این قسمت فراهم آمده است.
  • Remove: با استفاده از این گزینه پاک کردن نقش تعریف ‌شده امکان‌پذیر می‌گردد.
  • Privileges: با استفاده از این گزینه تعیین سطح دسترسی کاربر تعریف‌ شده امکان‌پذیر می‌گردد.
  • Admins: بازگشت به منوی Admins با استفاده از این دکمه فراهم ‌شده است.
  • Refresh: بارگذاری مجدد صفحه با استفاده از انتخاب این گزینه انجام می‌پذیرد.

تعریف نقش جدید برای هر یک از کاربران یا اپراتورها با دکمه New Role امکان‌پذیر است.

در مرحله چهارم با انتخاب Role مورد نظر و کلیک بر روی دکمه Privileges تعیین سطح دسترسی هر کاربر یا اپراتور صورت می‏گیرد؛ بدین‌صورت که پنجره Privileges شامل درختواره سطوح دسترسی برای مدیر سیستم نمایش داده می‌شود. با استفاده از درختواره Privileges، منوهای در دسترس هر کاربر تعیین و مشخص می‌گردد. و سپس با دکمه Save تغییرات ذخیره می‌شود.

Configuration/System Admins/Roles/Privileges

نکته: بعد از انتخاب هر آیتم در درختواره سطوح دسترسی، می‌بایست حتماً آیتم Menu جهت نمایش آن زیر منو انتخاب گردد. در غیر این صورت گزینه انتخابی در منوها ظاهر نمی‌شود.

نکته: نقش پیش‌فرض در سیستم با نام «Admin» به ‌تمامی منوها دسترسی داشته و سطح دسترسی آن غیرقابل تغییر است.

 


نظرات کاربران
ارسال نظر