مرکز تماس یا call center

توسط: نغمه ایزدی مطلق|آخرین به روز رسانی: 1398/02/03
به اشتراک گذاری در:

 

یکی از ضروری ترین نیاز شرکت ها ارتباط نزدیک با مشتریان است ، در این راستا برقراری ارتباط از طریق مرکز تماس و یا اصطلاحا call center به یکی از ملزومات جدی شرکت ها و سازمان ها تبدیل شده است ، به عبارتی call center یا همان مرکز تماس این امکان را ایجاد می­کندکه کارشناسان مرکز تماس ، مکالمات مشتریان یا شرکای تجاری و یا بخش های مرتبط با خود را برقرار و یا دریافت کنند.

در مرکز مدیریت تماس پاسخگویی تماس ها میتواند توسط کارشناس مرکز تماس صورت پذیرد که در این روند تماس های ورودی تعریف و به بخش های متفاوت یا اپراتور مرکز تماس وصل می­شوند.

در واقع این محصول دارای مدیریت مرکز تماس ، ارزیابی مرکز تماس و تمرکز بر سرویس های تلفن "teleservice"و پشتیبانی از تماس ها در یک مکان می­باشد ، که از این رو می­توان میزان تماس­های ورودی شرکت را نسبت به تعداد کارکنان و وظایف تعیین شده برای آنها مدیریت کرد به صورتی که هر فرد متناسب با مسولیتی که در مجموعه بر عهده دارد پاسخگوی تماس های مربوط به خود باشد. امروزه بسیاری از سازمان ها برای برقراری ارتباطی مثبت و هدفمند با مشتریان و جذب آنها از مزایای ویژه خدمات call center استفاده میکنند.

تجهیزات و تکنولوژی­های مورد استفاده در سیستم call center:

- زیر ساخت تلفن

- سیستم پاسخ صوتی تعاملی

- ضبط تماس ها یا call recorder

- Assisted marker

- زیر ساخت داده یا Data infrastructure

- توزیع خودکار از تماس های دریافتی

هدف نهایی استفاده از نرم افزار مرکز تماس “call center software” دریافت تماس ها به عنوان یک ابزار ارتباطی با مشتریان ، یک سیستم تجاری برای جذب مشتریان ، فروش محصولات و ارائه خدمات و ... است.

سیستم مرکز تماس که به عبارتی از دستگاه پردازنده صوتی و دستگاه های مرکز تلفن راه اندازی میشود که امکانات زیر را ارئه میدهد:

1. دسته بندی تماس ها و اولویت بندی آنها در هنگام ارسال تماس به اپراتور مرکز تماس

2. شناخت اپراتور های در دسترس

3. معرفی قدرتمند برای ارتباط و راهنمایی مخاطبان

4. شناسایی تعداد افراد لیست انتظار

5. تفکیک تماس برای مدیریت مرکز تماس

6. طبقه بندی تماس ها و اولویت بندی آنها در زمان اتصال به اپراتور

 

محصولات

فروشگاه


نظرات کاربران
ارسال نظر