ویدئوکنفرانس چیست؟

توسط: |آخرین به روز رسانی: 1395/08/17
به اشتراک گذاری در:

ویدیو کنفرانس چیست؟

ویدئو کنفرانس ، نوعی الگوبرداری از ملاقات انسان ها در محیط اجتماعی به کمک تکنولوژی است. اجازه دهید یک نشست حضوری را تصور کنیم که در آن صحبت می کنیم ، گوش می کنیم ، تصویر و یا سندی را به دیگر اعضای نشست نشان می دهیم، در یک جلسه ویدئوکنفرانس می توانیم همین اعمال را حتی برای نقاطی با فرسنگ ها فاصله انجام دهیم. مطمئن هستیم که یک ملاقات حضوری بهترین راه ارتباط می باشد ولی ویدئوکنفرانس جایگزین مناسبی است که مزایای بیشماری را نسبت به ارتباط رو در رو در اختیار ما می گذارد. 

ارتباطات ویدئوکنفرانس در بستر IP انجام می گردد. امروزه شبکه ی IP با توپولوژی های مختلف و به ویژه از طریق شبکه ی جهانی اینترنت باعث پیدایش نسل جدیدی از ارتباطات بین انسان ها شده است .

مزایای استفاده از ویدیو کنفرانس

  • ارتباط سمعی بصری

ملاقاتی که انسان با تمام اعضای بدن و به روشی موثر برای انتقال مفاهیم از آن استفاده می کند. در ارتباطات ویدئوکنفرانس ، درک کاملی از ملاقات های رو در رو را تجربه می کنیم . همچنین می توانیم از ابزار ارتباطی دیگری برای تکمیل و درک بهتر مطلب استفاده نمائیم.

  • صرفه جویی در زمان

این روز ها برای همه ی ما ، کمبود زمان و بهره وری بیشتر از آن به عنوان یک غدغه بزرگ مطرح است. زمان یکی از مهمترین سرمایه های هر سازمانی است که بر خلاف سرمایه های مادی قابل برگشت نیست. سامانه های ویئوکنفرانس می تواند موجب جلوگیری از اتلاف زمان و بهره وری بیشتر سرمایه ی انسانی گردد. شاید برای همه اتفاق افتاده باشد که زمانی از روز و یا هفته کاریشان رابرای یک سفر صرف کرده باشند. ترافیک ، تاخیر در پرواز و زمان مورد نیاز برای رفع خستگی سفر را می توان از اتلاف وقتی به شمار آورد که می توان صرف کار های مفید تر کرد..

  • صرفه جویی در هزینه

شاید در اولین نگاه به صرف هزینه های سفر و اقامت فکر کنیم ولی چنین نیست و بسیاری از هزینه ای غیر مستقیم مثل هزینه دوری از آغوش خانواده ، هزینه التیام خستگی های ناشی از سفر و هزینه هایی که برای دوری منابع انسانی از محیط کاری پرداخت می کنیم بیش تر از هزینه های مستقیم سفر و اقامت است. البته هزینه های سفر و اقامت کم نیست و سر بار مالی زیادی به همراه دارد. هزینه های مستقیم سفر که مشتمل بر بلیط ، استهلاک وسایل نقلیه ، سوخت ، اقامت ، حق ماموریت ،  تغذیه و پذیرایی است ، سالانه هزینه ی زیادی را بر دوش سازمان ها تحمیل می کند.

  • کاهش ریسک

وقتی از ریسک صحبت می کنیم ، از یک نسبیت صحبت می کنیم که اگر میزان آن را بر اساس درصد احتمال بیان کنیم ، برای سازمان های مختلف ، ریسک پذیری های مختلفی را خواهیم داشت . ریسک هایی مثل تاخیر و یا خرابی وسیله نقلیه ، شرایط جوی و مشکلات مسیر های رفت و آمد می تواند خسارت های جبران ناپذیری را به بار بیاورد. خسارت هایی که با استفاده از ویدئوکنفرانس ، درصد وقوع  آنها صفر شده و یا کاهش می یابد.

  • بهره وری بیشتر از منابع انسانی

زمانی که یک استاد پروازی صرف می کند تا از شهری به شهری دوردست طی کند تا خدمتی آموزشی را ارائه کند را در نظر بگیرید، وقت اساتید آموزشی و یا دیگر منابع انسانی مثل مدیران و یا کارشناسان ارشد می تواند در طول مسافرت های کاری بارها در اختیار افراد متعددی قرار گیرد.

با ویدئوکنفرانس می توانیم استاد را بدون جا به جایی به چندین شهر و کلاس آموزشی ببریم. ویدئوکنفرانس از طریق کاهش هزینه های ناشی از صرف زمان می تواند باعث بهبود در بهره وری از منابع انسانی گردد.

کاربرد های ویدئوکنفرانس

  • تجارت

  • صنعت

  • پزشکی

  • آموزش

  • مدیریت بحران

نت استاک پلت فرم فروشگاهی جهت فروش تجهیزات شبکه ، مخابرات و فناوری اطلاعات با بیش از 1200 مشتری در سرتا سر ایران با داشتن بیش از 20 نمایندگی در استان های کشور آماده خدمت رسانی میباشد 


چت با کارشناسان در واتس آپ