کنفرانس تلفنی در گوشی های تلفن یالینک

توسط: ویدا داوودی|آخرین به روز رسانی: 1397/02/11
به اشتراک گذاری در:

کنفرانس کردن تماس

گوشی یلینک به تعداد 3 local conference (کنفرانس محلی)و چندین network conference(کنفرانس شبکه) را ساپورت می کند.

 

 

1=32: کنفرانس محلی

گوشی های ip phone یلینک این قابلیت را دارند که همزمان 3 تماس را کنفرانس کرد به حالت های مختلف آن در صفحات بعدی اشاره شده است.

  • تنظیمات تماس کنفرانس محلی

طبق مراحل زیر تماس اول که گرفته شد، بعد از پاسخ دهی به آن کلید conf را زده و شماره دوم را وارد و شماره گیری کرده (این سبب می شود شماره اول Holdشود) ، بعد از پاسخ گویی تماس دوم مجددا دکمه کنفرانس زده  و سوم را شماره گیری کرده و بعد مجدد دکمه  resume یا کنفرانس را زده و سه نفر می توانند بصورت همزمان صحبت کنند. شکل 15 شمای کنفرانس را نشون می دهد.

  1. Place a call to the first party.
  2. When the first party answers the call, press Conference (Conf) to place a new call. On the SIP-T29G/T27G/T27P IP phone, you can also press the CONF key.
  3. Enter the number of the second party to dial out.

You can also ̣select a desired contact from the search list, or ̣select a contact from the placed call list or Directory before you enter the number.

The active call is placed on hold.


  1. When the second party answers the call, press Conference (Conf) again to join all parties in the conference. On the SIP-T29G/T27G/T27P IP phone, you can also press the CONF key.

شکل 15: شمای حالت کنفرانس روی گوشی ip phone

  • اتصال دو تماس در یک کنفرانس

با استفاده از روند زیر می توان دو تماس یا بیشتر را کنفرانس کرد. ابتدا دو یا تعدادی تماس با یک یا اکانت های مختلفی برقرار کردو سپس تماس مورد نظر جهت شرکت در کنفرانس انتخاب و مطمئن شوید که تماس اکتیو است. سپس دکمه کنفرانس را زده و سپس تماس hold شده مورد نظر را نیز انتخاب می کنیم.

 

  1. Place two or more calls using the same or different accounts on the phone.
  2. Select the desired call for conference and ensure that the call is active.
  3. Press Conference (Conf).
  4. Select a desired hold call, and then press Select.

 

در گوشی T29 دکمه send  فشرده می شود. در ضمن اگر تماس های متعددی باشد آنها همچنان پشت خط نگه داشته می شوند تا کنفرانس تمام شود.

  • پیوستن به یک تارگت انتقالی و انتقال به یک کنفرانس

     هنگامی که قصد انتقال تماس دوم به کاربری که در حال مکالمه هستید را دارید می توان این دو مشترک را کنفرانس کرد.

به اینصورت که کلیدconf بعد از صحبت با مشترکی که می خواهید تماس به آن انتقال دهید زده و به اینصورت کنفرانس می کنید.

  • Holding/Resuming a Conference Call

هنگامی که تماس کنفرانسی را پشت خط می زارید هر دو تماس گیرنده پشت خط هستند، شرکت کننده های دیگر نمی توانند صدای آنها را بشنوندتا اینکه از کلید resume استفاده کرده یا hold را مجددا بفشاریم.

  • Muting/Unmuting a Conference Call

این قابلیت وجود دارد که در طول برقراری کنفرانس، میکروفن داخلی را mute کرد تا اینکه دو نفر کنفرانس شده بجز شخص سوم بتوانند صدای همو بشنوند. مراحل آن نیز در زیر بصورت کامل تشریح شده است. فشردن کلید mute برای فعال سازی آن و فشردن مجدد آن برای غیرفعال سازی آن.( SIP-T23G/T23P/T21(P) E2در این مدل گوشی ها کلید cancel فشار می دهیم.)

  • تقسیم کنفرانس تماس

می توان کنفرانس تماس را به دو گروه تماس تقسیم کرد.بعد از تقسیم،کنفرانس تماس تمام می شود و دو طرف دیگر تماسشون برگزار می شود. می توان با فشردن دکمه resume یکی از تماس ها را نگه دارید. مرحله تقسیم بندی با فشردن دکمه split انجام می شود.

  • مدیریت بخش های کنفرانس

شرکت کنندگان کنفرانس را می توان با روش های زیر مدیریت کرد.

  1. Mute کردن شرکت کننده

ابتدا manage زده و سپس گروه دلخواه را انتخاب و بعد Far mute را فشرده تا گروه میوت شود. گروه mute شده می تواند صدای بقیه را بشنود ولی هیچ کس نمی تواند صدای اون گروه را بشنود.

  1. Hold کردن شرکت کننده

ابتدا با فشردن دکمه manage و انتخاب گروه دلخواه ، دکمه Hold را زده تا گروه hold شود. گروه کنفرانس شده نمی تواند هیچ کسی را بشنود و هیچ کس هم نمیتواند صدای گروه کنفرانس را بشنود.

  1. حذف یک شرکت کننده از کنفرانس

بعد از وارد شدن به manage، فشردن Remove می تواند گروه کنفرانس تماس را حذف کند.

فشردن دکمه back برای بازگشتن به صفحه قبلی ضروری است.

  • پایان یک کنفرانس

بصورت پیش فرض، وقتی که کنفرانس تمام می شود، گروه کنفرانس کننده از بین می رود. با این وجود، ادمین سیستم می تواند تنظیمی مبنی بر اینکه هنگامی که کاربر کنفرانس را تمام می کند. دو گروه کنفرانس متصل باشند. برای پایان دادن به کنفرانس دکمه End call را باید زد.    

2-31: کنفرانس شبکه

اگر ادمین سیستم کنفرانس شبکه را تنظیم کند، می توان یک کنفرانس با چندین شرکت کننده برگزار کنید. جهت تنظیمات یک کنفرانس شبکه ابتدا تماس اول را برقرار کرده و دکمه conf زده و سپس تماس دوم را گرفته و بعد از جواب مشترک دوم دکمه conf می زنیم و ... این روند همچنان ادامه دارد.

  1. Place a call to the first party.
  2. Press Conference (Conf) to place a new call.

On the SIP-T29G/T27G/T27P IP phone, you can also press the CONF key. The active call is placed on hold.

  1. Enter the number of the second party, and then press the OK key or Send.
  2. When the second party answers the call, press Conference (Conf) to add the second party to the conference. On the SIP-T29G/T27G/T27P IP phone, you can also press the CONF key.
  3. Press Conference (Conf) to place a new call.

On the SIP-T29G/T27G/T27P IP phone, you can also press the CONF key. The conference call is placed on hold.

Enter the number of the new party, and then press the OK key or Send.

  1. When the new party answers the call, press Conference (Conf) to add the new party to the conference. On the SIP-T29G/T27G/T27P IP phone, you can also press the CONF key.
  2. Repeat steps 5 to 7 until you add all parties.

 

پلتفرم فروشگاهی نت استاک جهت فروش تجهیزات شبکه ، مخابرات و فناوری اطلاعات با بیش از 1200 مشتری در سرتا سر ایران با داشتن بیش از 20 نمایندگی در استان های کشور آماده خدمت رسانی میباشد


چت با کارشناسان در واتس آپ