10 نکته برای بهبود ادغام ویپ و CRM

توسط: |آخرین به روز رسانی: 1398/06/10
به اشتراک گذاری در:

10 نکته برای بهبود ادغام ویپ و CRM

بسیاری از شرکت های دوراندیش امروزی از فن‌آوری‌های پیشرفته برای تقویت فرآیندهای کسب و کار خود استفاده می‌کنند. در حالی که شرکت‌های بیشماری به دنبال تکنولوژی ارتباطی مدرن و مقرون به صرفه مانند VoIP (پروتکل صدا بر روی اینترنت) هستند، وظیفه ارتباط با مشتریان و مراقبت از مشتری ها به طور مرتب توسط راه‌حل‌های CRM (مدیریت روابط مشتری) پایش می‌شود. با یکپارچه سازی VoIP و CRM، کسب و کار شما می تواند مزایای قابل توجهی به دست آورد.

CRM و VoIP: یک بازی ساخته شده در بهشت

سیستم‌های CRM به شما اجازه می‌دهند اطلاعات و سوابق مشتری را ذخیره کنید، از آنها کمک بگیرید و در هر زمانی به راحتی ارتباط موثر برقرار نمایید. راه حل‌های انعطاف پذیر CRM می‌تواند به شما کمک‌های شایانی بکند تا مشتریان خود را به جزئیات، جذاب تر داشته باشید که باعث افزایش رضایتمندی شما می‌شود.

VoIP فناوری جدیدی است که می تواند به برقراری ارتباط بهتر ،کاهش هزینه ها و در عین حال اضافه کردن ویژگی ها و قابلیت هاکمک کند. قابل اعتماد، مقیاس پذیر و راحت بودن، می‌تواند زمان و منابع را برای استفاده بهینه کند و بهره‌وری بهتر برای کارکنان شما را تسهیل کند.

یکپارچه‌سازی دقیق بین CRM و سیستم VoIP شما می‌توانید مزایای زیر را به ارمغان بیاورد:

1.توانایی تماس با مشتری با کیفیت بالا و شخصی

2.مدیریت کردن بهتر تماس‌ها در مواقع افزایش تماس‌های ورودی

3.تلف شدن حداقلی زمان، بهره‌وری بیشتر

4.ارتباط با مشتری مقرون به صرفه

5.ضبط تماس‌ها ساده تر و کاهش ورود اطلاعات برای هر تماس در سیستم

6.مقیاس پذیری، تحرک پذیری مدیریت ارتباط با مشتری و سیستم ارتباطی

این نکات به شما کمک کند تا بتوانید حداکثر بهروری را از سیستم CRM-VoIP خود داشته باشید:

1.اگر هنوز تصمیمات خود را نگرفته اید، برای یک راه حل مشترک، تلاش کنید. بسیاری از ارائه دهندگان خدمات VoIP سیستم‌های اولیه خود را همراه با پلت فرم های استاندارد و محبوب CRM ارائه می دهند. البته ممکن است آنها مایل به رسیدگی به نقاط ضعف ادغام مانند استقرار و تعمیر و نگهداری هستند.

2.اطمینان حاصل کنید که CRM شما از screen-pop پشتیبانی کند. این کار به شما کمک می‌کند تا به طور خودکار همه اطلاعات مربوط به مشتری را درون پاپ آپ هر بار که به مشتری یا از طرف مشتری تماس می گیرد، نمایش دهد.

3.از یک سیستم CRM با یک رابط برنامه کاربردی بصری (API) استفاده کنید که از مزیت‌های ضروری یکپارچه‌سازی سیستم VoIP مانند webhookها پشتیبانی کند. این به شما اجازه می‌دهد که ارتباطات دو طرفه داشته باشید و ارتباط بین سیستم‌ها را کنترل نمایید.

4.سیستم CRM سفارش دهید که قابلیت شخصی سازی رابط کاربر را داشته باشد. این مزیت به شما کمک می کند تا بر اساس نیاز خود برای افزودن و تغییر رابط‌های تماس اقدام کنید

5.اگر انتظار تعداد تماس‌های خیلی بالایی رو دارید، مطمئن شوید که CRM شما می‌تواند از پس این حجم از تماس‌ها برآید.

6.به دنبال پلاگین‌ها و ویژگی‌های درون CRM خود باشید که ممکن است به یکپارچگی کمک کند. این ویژگی‌ها می‌تواند شامل پشتیبانی از کلیک برای تماس، ثبت تماس و ضبط تماس باشد.

7.گزینه هایی برای راه اندازی اتوماسیون اداری را در داخل CRM خود را از طریق VoIP API در نظر بگیرید.

8. برای داشتن مجموعه جامع از ویژگی‌ها، بررسی کنید و مطمئن شوید که سیستم CRM شما بتواند با سرور شما و سیستم تلفن شما ارتباط برقرار کند.

9.بسیاری از نرم‌افزارهای نوشته شده و خدمات اینترنتی می توانند یکپارچگی پایه ای بین چندین CRM و VoIP را اداره کنند. اگر هر یک از این نرم‌افزارها بتواند نیازهای شما مرتفع کند، می‌توانید ظرف چند ساعت بدون هیچ زحمتی کار یکپارچگی را انجام دهید.

10.برای یکپارچه‌سازی سفارشی، نیاز به استخدام یک برنامه نویس متخصص برای ادغام سیستم های خود دارید. در حالی که این کار هزینه بالایی دارد، این پتانسیل وجود دارد که در بلند مدت بازده قابل توجهی در سرمایه گذاری را به شما برگرداند.

یکپارچه سازی سیستم VoIP و CRM می‌تواند بهترین راه مناسب برای دستیابی شما به اهداف تجاری بیشتری از جمله درآمد، مشارکت مشتری، رضایت و بهره وری است. در مواقع افزایش تقاضا، بهترین گزینه برای پاسخگویی هر چه بیشتر شماست.

 

مرجع مقاله : آبان مال


چت با کارشناسان در واتس آپ