ارتباط IP-to-IP بین دو عدد گیت وی FXS و FXO نیوراک

توسط: |آخرین به روز رسانی: 1396/12/10
به اشتراک گذاری در:

ارتباط IP-to-IP بین دو عدد گیت وی FXS و FXO نیوراک

هدف از این سناریو برقراری ارتباط بین گیت وی FXS و FXO می باشد. بدین ترتیب که هریک از پورت های FXS قادر باشد با دیگر پورت های FXS در ارتباط بوده و از طریق پورت های FXO با خطوط شهری PSTN تماس برقرار کند. تماس های ورودی نیز از طریق FXO به FXS منتقل شود.

دقت داشته باشید  که در سری های MX8A/HX4E پورت wan دستگاه به سویچ شبکه متصل گردد.

wan

 

1.پس از وارد شدن به گیت وی   FXS در منوی Basic بخش Network آدرس IP را به 192.168.1.218 و آدرس گیت وی را به 192.168.1.1  تغییر دهید

network_iptoip

 

2.از منوی Line  به بخش Feature وارد شوید، سپس تیک Registration را غیر فعال نمایید،  دقت نمایید که تیک های مربوط به CID، Call Hold، Caller ID display، Call waiting فعال شوند.(در این مثال داخلی های fxs با سری 8000 فرض شده اند شما میتوانید از هر سری دیگری در سناریوی مورد نظرتان استفاده کنید.)

line_iptoip

 

3.از منوی Routing وارد بخش Routing Table شده و دستورالعمل های ذیل را تایپ نمایید.

FXS_ROUTE

4. پس از وارد شدن به گیت وی   FXO در منوی Basic بخش Network آدرس IP را به 192.168.1.217 و آدرس گیت وی را به 192.168.1.1  تغییر دهید.

network_fxo

 

 

5.از منوی TRUNK  به بخش phone number وارد شوید، سپس تیک Registration را غیر فعال نمایید، با توجه به شکل دقت نمایید که تیک های مربوط به Caller ID detection و Echo Cancellation فعال شده باشد. در بخش inbound handle میتوان تماس را مستقیم به یک داخلی فرستاد یا از گزینه second stage dialing استفاده کرده و یک فایل صوتی به منظور استفاده از تلفن گویا(IVR) استفاده نمود.

 

TRUNK

voice_prompt

 

6.از منوی Routing وارد بخش Routing Table شده و دستورالعمل های ذیل را تایپ نمایید.

ROUTE-FXO_1

 

پلتفرم فروشگاهی نت استاک جهت فروش تجهیزات شبکه ، مخابرات و فناوری اطلاعات با بیش از 1200 مشتری در سرتا سر ایران با داشتن بیش از 20 نمایندگی در استان های کشور آماده خدمت رسانی میباشد.

نویسنده : فناوران رهیاب سیستم اسیا


چت با کارشناسان در واتس آپ