انتقال الستیکس 2.5 به ایزابل 4

توسط: ویپ ایران|آخرین به روز رسانی: 1398/07/03
به اشتراک گذاری در:

انتقال الستیکس 2.5 به ایزابل 4

ایزابل چیست؟

سیستم تلفنی ایزابل در حال حاضر جانشین قدرتمند سیستم تلفنی الستیکس و در صدر محبوب ترین سیستم تلفنی های کدباز جهانی مطرح می باشد. این سیستم جامع در واقع پیشرو نوین و ثابت قدم دستاوردهای اخیر در حوزه ارتباطات مبتنی بر ویپ می باشد و توانسته ظرف مدت کوتاهی مخاطبان خود را در اقصی نقاط جهان بخصوص داخل ایران جلب نماید. در حقیقت ایزابل با هدف ارائه جدیدترین و منعطف ترین سرویس های تلفنی که فاکتور اصلی یک سیستم ارتباطی حرفه ای و یکپارچه می باشد، عرضه گردیده است.

سیستم تلفنی ایزابل در بدو ورود عملکرد حرفه ای خود را با معرفی دو نسخه 2.5 و 4 آغاز نموده است. نسخه 2.5 که در واقع اولین نسخه انتشار ایزابل با عنوان بتا یا نسخه آزمایشی بود و طی مدت کوتاهی نسخه اصلی و پایدار ایزابل 4  منتشر و در معرض دسترس عموم قرار گرفت. هم اکنون طیف وسیعی از متخصصان و فعالان این حوزه با تکیه و اعتماد به این سیستم تلفنی نوپا ساختار های گسترده ی ارتباطی را برنامه ریزی و به مرحله اجرا در آورده اند.

سیستم تلفنی ایزابل با طراحی یک پلتفرم آسان، سهولت کارکرد را در حیطه مدیریت ارتباطات هر نوع سازمان و مجموعه کاری به ارمغان آورده است. قابلیت ها و سرویس های سیستم تلفنی ایزابل مشتمل بر ارتباطات گسترده و نامحدود تلفنی، ارتباط با CRM های درون سازمانی، فکس، ویدئو کنفرانس، ضبط مکالمات، گزارش گیری و امکانات بی نظیر دیگر می باشد.

این مقاله با هدف ارائه راهکار و شیوه مناسب جهت ارتقای سیستم تلفنی از الستیکس نسخه 2.5 به ایزابل نسخه 4 تهیه و منتشر گردیده است.

انجام تنظیمات

در این راهکار پیشنهادی عملیات بروزرسانی به سادگی فشردن تنها یک دکمه پایان می پذیرد. تیم توسعه دهنده سیستم تلفنی ایزابل با ایجاد ماژول به روزرسانی کلیه موانع و محدودیت های اقدام به عملیات مهاجرت از نسخه 2.5 الستیکس به نسخه 4 ایزابل را مرتفع نموده است.

توصیه می شود آخرین نسخه ایزابل را همیشه از سایت issabel.ir دریافت نمایید.

پیش از انجام هرگونه تنظیمات، اقدام به تهیه نسخه پشتیبان از تنظیمات فعلی سیستم خود نمایید. فرآیند زمانی تنظیمات مهاجرت حداکثر 3 دقیقه به طول می انجامد. طبق رویه و ساختار زیر اقدامات را پیروی نمایید:

1- از کلیه بخش ها و تنظیمات موجود در سیستم الستیکس 2.5 یک نسخه پشتیبان تهیه و دانلود نمایید.

2- سیستم تلفنی ایزابل را بواسطه فایل ISO برروی سرور خود نصب نمایید.

3- پس از پشت سرگذاردن مراحل نصب، دسترسی به پنل مدیریت تحت وب سیستم ایزابل را فراهم نمایید.

4- وارد بخش Backup/Restore از تنظیمات System شده، نسخه پشتیبان دانلود شده از تنظیمات الستیکس را در این قسمت آپلود و گزینه “Migrate from Elastix” را انتخاب نمایید.

5- با گذشت چند دقیقه و با مشاهده پیغام “Migration Complete!” عملیات به روزرسانی به اتمام رسیده است.

پس از اعمال تغییرات وارد بخش تنظیمات شده، وضعیت به روزرسانی را بررسی و از نتیجه موفقیت آمیز عملیات اطمینان حاصل فرمایید.

 

نت استاک پلت فرم فروشگاهی جهت فروش تجهیزات شبکه مخابرات و فناوری اطلاعات با بیش از 1200 مشتری در سرتا سر ایران با داشتن بیش از 20 نمایندگی در استان های کشور آماده خدمت رسانی می باشد.

 

مرجع مقاله : نت استاک


چت با کارشناسان در واتس آپ