سوئیچ های مدیریتی یا غیر مدیریتی

توسط: rootlan.com|آخرین به روز رسانی: 1397/12/09
به اشتراک گذاری در:

تفاوت بین سوئیچ مدیریتی و سوئیچ غیر مدیریتی چیست؟
سوئیچ غیر مدیریتی از سوی دیگر مانند یک دستگاه plug and play رفتار می کند. نمی توان آن را پیکربندی کرد و به سادگی اجازه می دهد تا دستگاه ها با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. آنها تمایل دارند ارزان تر از سوئیچ های مدیریت شده باشند، زیرا آنها دارای ظرفیت پایین و انعطاف پذیری کمتر هستند. به طور کلی، آنها را در خارج از محیط های کوچکتر و کمتر فشرده شبکه استفاده نمی کنند. سوئیچ های مدیریتی به طور کامل قابل تنظیم می باشند و می توانند بر حسب اختیار نظارت و تنظیم شوند. اگرچه روش مدیریت و درجه پیکربندی متفاوت است، اما معمولا گرانتر از سوئیچ های غیرمدیریتی هستند، اما انعطاف پذیری بیشتری دارند.
چرا باید سوئیچ مدیریتی را به جای سوئیچ های غیر مدیریتی انتخاب کنیم؟
دلایل متعددی برای انتخاب سوئیچ مدیریتی وجود دارد.
دسترسی از راه دور / کنترل
سوئیچ های مدیریتی به شما کنترل بیشتری بر ترافیک شبکه می دهند و ویژگی های پیشرفته ای را برای کنترل ترافیک ارائه می دهند. سوئیچ های مدیریتی دارای تمام ویژگی های یک سوئیچ غیرمدیرتی هستند و علاوه بر این توانایی پیکربندی، مدیریت و نظارت بر شبکه شما را دارند. بنابراین این به شما کمک می کند تا نظارت کنید و تصمیم بگیرید که چه کسانی باید به شبکه شما دسترسی داشته باشند و کنترل بیشتری از جریان داده ها را از طریق شبکه شما به شما میدهند.
امنیت
با یک سوئیچ مدیریتی می توانید اتصالات شبکه خود را امن کنید و همچنین از هر پورت استفاده نشده در سوئیچ خود محافظت کنید. به عنوان مثال، اگر یک پورت استفاده نشده در سوئیچ مدیریتی شما وجود داشته باشد، می توانید این پورت را غیرفعال کنید یا حتی فیلترینگ MAC آدرس را اعمال کنید تا اجازه دسترسی به کاربران و دستگاه های غیر مجاز به شبکه را به وسیله ی اتصال ندهید. سوئیچ های مدیریتی همچنین نیاز به احراز هویت بیشتر از طریق حفاظت از رمز عبور شبکه پشتیبانی میکنند.
افزونگی
افزونگی به معنای ارائه یک مسیر داده جایگزین به ترافیک شبکه برای محافظت از شبکه در صورت عدم اتصال به کابل . سوئیچ های مدیریتی پروتکل Spanning Tree یا STP را برای ارائه مسیر افزونگی شبکه در نظر می گیرند. این پروتکل ها مسیرهای اضافه ای را فراهم می کند، اما مانع از حلقه هایی است که توسط چندین مسیر فعال بین سوئیچ ها ایجاد می شود. STP به یک مسیر فعال در یک زمان بین دو دستگاه شبکه اجازه می دهد، از حلقه ها جلوگیری می کند و پیوندهای افزونگی را به عنوان پشتیبان ایجاد می کند تا خرابی های کمتر وجود داشته باشد. این کار باعث می شود که یک سرپرست شبکه به راحتی کار کند و همچنین برای کسب و کار بیشتر سودآور باشد.
کیفیت خدمات (QoS)
کیفیت خدمات (QoS) از ویژگی های یک سوئیچ مدیریتی است که به شما اجازه می دهد اولویت بندی ترافیک شبکه خود را با اختصاص یک اولویت بالاتر به ترافیک بحرانی تعیین کنید. این کاربه بهبود عملکرد شبکه کمک میکند و به انتقال بهتر داده های حساس به تاخیر مانند صدای در زمان واقعی کمک می کند. بنابراین با اختصاص دادن بالاترین اولویت به داده های صوتی، می توانید اطمینان حاصل کنید که بسته های صوتی در هنگام انتقال فراموش نخواهند شد و یا به تعویق نمی افتند و در حین مکالمه صدای کریستال شنیده می شود.
پورت معکوس
پورت معکوس یکی از ویژگی های مورد استفاده در سوئیچ های مدیریتی است که به تشخیص مشکلات شبکه کمک می کند. سوئیچ مدیریتی به شما امکان پیکربندی Port Mirroring را برای ارسال یک کپی از ترافیک به یک پورت یکسان بر روی یک سوئیچ برای تجزیه و تحلیل توسط یک تحلیل گر شبکه را میدهد. تحلیل گر شبکه سپس به شما اجازه تشخیص و حل مشکلات بدون استفاده از شبکه خارج از خدمت و کاهش ساعات کاری را میدهد.
نتیجه:
سوئیچ مدیریتی هوشمندانه تر است و کنترل، انعطاف پذیری و ویژگی های بیشتری را ارائه می دهد، بعضی از شما ممکن است حتی ندانید که به چه چیزی نیاز دارید. بنابراین اگر میخواهید درباره سوئیچ های مدیریتی بیشتر بدانید، لطفا از تماس با سیستم افزار خاورمیانه دریغ نکنید.

 

پلتفرم فروشگاهی نت استاک متعلق به شرکت تولیدی صنعتی پارس سیستم دلتا جهت فروش تجهیزات شبکه ، مخابرات و فناوری اطلاعات با بیش از 1200 مشتری در سرتا سر ایران با داشتن بیش از 20 نمایندگی در استان های کشور آماده خدمت رسانی میباشد

 

ذکرمنبع:سیستم افزار خاورمیانه


چت با کارشناسان در واتس آپ