هدایت تماس های ورودی در تلفن یالینک

توسط: ویدا داوودی|آخرین به روز رسانی: 1397/02/11
به اشتراک گذاری در:

هدایت تماس های ورودی

هنگامی که کاربر بخواهد تماس های ورودی را به یک شماره خاص انتقال دهد، می تواند از طریق کلید callForward یا دایورت کردن به شماره خاص این عمل راانجام دهد.

31: Forwarding Call

فعال کردن این ویژگی به سه صورت می باشد.  درحالت اول کاربر می خواهد تماس جاری را  زمانی که مشغول است، یا در دسترس نیست یا پاسخ گو نمی باشد به تلفن دیگری منتقل کند. و در حالت دوم اگر بخواهید فوروارد را برای یک شماره خاص غیر فعال کنید در حالی که کلا فعال است، بهتر است از ادمین سیستم بخواهید تا Forward Authorized Number را تنظیم کند و اما در آخرفورارد دستی تماس ورودی به شماره مورد نظر است.

1-31: انتقال تمام تماس های ورودی به یک مخاطب

فوروارد می تواند در چندین حالت انجام پذیرد:

  1. فوروارد همیشگی : تمامی تماس ها فورا فوروارد می شود.
  2. فوروارد در حالت اشغالی: زمانیکه کاربر اشغال است تمام تماس های ورودی آن فوروارد می شود.
  3. زمانی که کاربر پاسخگو نیست تماس های ورودی آن فوروارد می شود.

2-31: فوروارد تمامی تماس های ورودی به همه ی خطوط

بر طبق روش زیر با ورود به منوی Call Forward ، یک حالت فورواردینگ مورد نظر را انتخاب و آن را فعال کرده و شماره مقصد که می خواهیم فوروارد روی آن انجام شود را درفیلد مورد نظر وارد می کنیم.

  1. Menu->Features->Call Forward.
  2. Select a desired forwarding type and ̣select Enabled from the corresponding field.
  3. Do one of the following:

l Enter the contact number you want to forward incoming calls to in the Forward to field.

l For the SIP-T29G IP phone, highlight the Forward to field. Press Directory (Dir), and then ̣select a desired con- tact from the Directory list(s).

  1. If you ̣select the No Answer Forward option, ̣select the desired ring time to wait before forwarding from the After Ring Time field.
  2. (Optional.) Enter the always/busy/no answer forward on code or off code respectively in the On Code or Off Code Field
  3. Press Save

در بند 4 توضیح می دهد که اگر گزینه No Answer Forward را انتخاب کنید باید تعداد زنگ هایی که بعد از آن تماس فوروارد شود را در فیلد After Ring Time وارد کنید. و در بند 5 می توانید در هر مدلی از فوروارد کد فعال سازی(On Code) و کد غیر فعال سازی(Off Code) را وارد نمایید. سپس تنظیمات را ذخیره می کنید.

3-31: فوروارد همه ی تماس های ورودی بر روی خطوط خاص

به صورت پیش فرض، تنظیمات فوروارد برای همه ی خطوط گوشی اعمال می شود. اگر کاربر بخواهد تنظیمات فوروارد بر روی یک لاین (خط) خاصی فعال باشد باید حالت فوروارد را بر روی custom قرار دهد.(به غیر از T19) پس قبل از شروع به نظیمات بررسی شود که در حالت custom است یا نه و در این حالت اگر نیاز به کد فعال سازی و غیرفعال سازی است آن را در فیلد oncode و offcode وارد کنید. روند آن که در زیر به آن اشاره شده دقیقا مشابه مورد قبلی است(1-31) اما بعد از وارد شدن به منوی call forward باید لاین مورد نظر را انتخاب کنید و سپس بقیه مراحل را انجام دهید.

  1. Menu->Features->Call Forward.
  2. Select a desired line.
  3. Select a desired forwarding type and ̣select Enabled from the corresponding field.
  4. Do one of the following:

l Enter the contact number you want to forward incoming calls to in the Forward to field.

l For the SIP-T29G IP phone, highlight the Forward to field. Press Directory (Dir), and then ̣select a desired con- tact from the Directory list(s).

  1. If you ̣select the No Answer Forward option, ̣select the desired ring time to wait before forwarding from the After Ring Time field.
  2. (Optional.) Enter the always/busy/no answer forward on code or off code respectively in the On Code or Off Code Field.
  3. Press save

توجه شود در تمام مراحل بالا آیکن فوروارد روی گوشی ظاهر خواهد شد.

4-31: غیر فعال سازی آیکن فوروارد

این قابلیت وجود دارد که در صورت عدم نیاز به فوروارد آن را رطبق مراحل زیرغیرفعال کرد.

  1. Menu->Features->Call Forward.
  2. If the forward is activated for specific lines, ̣select a desired line.
  3. Select the desired forwarding type and ̣select Disabled from the corresponding field.
  4. Press the Save soft key.

شایان ذکر است که بعد از وارد شدن به منوی forward می توان آن را غیرفعال نمود(Disable). اگر ویژگی مذکور برای یک لاین فعال باشد ابتدا لاین مربوطه انتخاب و سپس آن را غیرفعال می نمایید.

5-31: فوروارد یک تماس ورودی به صورت دستی

کاربر می تواند تماس های خود را به مخاطب دیگر فوروارد کند. حتی در صورتی که تلفن مذکور درحال زنگ خوردن باشد.

به صورت که طبق مراحل زیر ابتدا درحالی که تلفن در حال زگ خوردن است ،وارد منوی Forward شده و سپس شماره ایی که باید تماس ورودی  به آن منتقل شود را وارد و دکمه send یا ok را زده می شود.

  1. When the phone is ringing, press Forward.
  2. Enter the number you want to forward the incoming call to.
  3. Press the OK key or Send.

6-31: فوروارد تماس های ورودی با یک کلید فوروارد

بصورت پیش فرض، وقتی تماس ورودی باشد ، کاربر می تواند با فشردن کلید فوروارد تماس را به مخاطب خاصی منتقل کند. اما در حالت عادی، می توان دکمه فوروارد ار زذ تا تمامی تماس ها به مخاطب مورد نظر فوروارد شود.

به تنظیمات آن اشاره شده است.

  • تنظیمات کلید فوروارد

طبق مراحل زیر بعد از feature وارد Dsskey شده و از کلید type گزینه Key Event و رد key type field گزینه فوروارد را انتخاب می شود. اگر تماس باید به یک کانتکت خاصی فوروارد شود شماره آن را در قسمت value قرار می دهیم.

دقت شود برای گوشی های T29 ، value و lable هایلایت کرده و دکمه دایرکتوری را زده و سپس یک کانتکت از دایرکتوری انتخاب باید کرد.

  1. Menu->Features->DSS Keys.
  2. Select a desired line key.
  3. Select Key Event from the Type field.
  4. Select Forward (FWD) from the Key Type field.
  5. Do one of the following:

l (Optional.) Enter the string that will display on the LCD screen in the Label field.

Enter the contact number you want to forward the incoming calls to in the Value field.

l For theSIP-T29G IP phone, highlight the Label or Value field. Press Directory (Dir) and then ̣select a desired con- tact from the Directory list(s).

  1. Press Save

 

  • فوروارد تماس های ورودی با استفاده از کلید فوروارد

اگر ادمین سیستم، حالت فوروارد برای تلفن تنظیم کرده باشد. می توان کلید فوروارد را برای یک مخاطب تنظیم کرد.(در T19(p) باید بررسی شود که تنظیمات کلید فوروارد برای گوشی تلفن باشد)

طبق مراحل زیر اگر تلفن در حالت idel است، ازکلید فوروارد برای فعال سازی ویژگی فوروارد استفاده  می کنیم. زمانی که تلفن در حالت تماس است با فشردن همان کلید، تماس جاری فوروارد خواهد شد.

1. Do the following:

l When the phone is idle, press the forward key to activate the always forward feature.

The LCD screen prompts you the Always Forward feature is activated and the contact number that all incoming call will forward to.

l When the phone is ringing, press the forward key to quickly forward the call to the specific contact.

 

پلتفرم فروشگاهی نت استاک جهت فروش تجهیزات شبکه ، مخابرات و فناوری اطلاعات با بیش از 1200 مشتری در سرتا سر ایران با داشتن بیش از 20 نمایندگی در استان های کشور آماده خدمت رسانی میباشد


چت با کارشناسان در واتس آپ