پشتیبان گیری خودکار از تنظیمات در گیت وی های Vega

توسط: senatelecom.com|آخرین به روز رسانی: 1397/11/15
به اشتراک گذاری در:

در کنار امکانات و قابلیت های سری Vega در تنظیمات VoIP و بخش PSTN، این گیت وی ها ابزارهای مختلفی را نیز جهت مدیریت و نگهداری آسان تر فراهم کرده اند که یکی از این ابزار ها امکان اجرای خودکار وظایف تعریف شده می‌باشد. با استفاده از این ابزار، پشتیبان گیری از تنظیمات می تواند به صورت اتوماتیک صورت گیرد؛ به طوری که آخرین تنظیمات دستگاه به صورت خودکار در فایل سرور ذخیره شود و در صورت نیاز، کاربر تنظیمات ذخیره شده را بازگردانی نماید.
برای بکارگیری این قابلیت می بایست تنظیمات زیر را از طریق محیط GUI گیت وی Vega انجام دهید:

ابتدا می بایست روش انتقال فایل را انتخاب کنید. به عبارت دیگر برای انتقال فایل تنظیمات دستگاه به سرور از چه پروتکلی می خواهید استفاده نمایید. روش هایی که گیت وی Vega از آن ها پشتیبانی می کنند عبارتند از: FTP، TFTP، HTTP یا HTTPS
برای این منظور می بایست از منوی سمت چپ وارد بخش LAN/WAN شده و در قسمت File Transfer Method، یکی از روش ها را انتخاب نمایید.
پس از انتخاب روش انتقال، در قسمت پایین همین بخش، تنظیمات مربوط به آن پروتکل را می توانید انجام دهید.

در گام دوم می بایست پشتیبان گیری از دستگاه را به عنوان یک عملیات با زمانبدی مشخص، تعریف کنید. برای این منظور از منوی سمت چپ محیط وب، وارد بخش System شوید. در قسمت انتهایی این صفحه، قسمتی با عنوان Autoexec Settings وجود دارد که عملکردی همچون Cron در لینوکس دارد.


 
در بخش Scheduled Autoexec Parameters می باست script یا دستوری که قصد خودکارسازی آن را داریم به همراه زمانبدی اجرای آن، تعریف کنید.
برای خودکار سازی پشتیبان گیری نیاز به اجرای دستور داریم. برای اجرای دستور، در فیلد Script می بایست از ## قبل از هر دستور استفاده نمایید.
همچنین در فیلد When زمان اجرا را بر اساس الگوی تعریف شده، باید مشخص کنید. در پایین همین بخش مثال هایی از الگوی تعریف زمان و scrip نیز در دسترس کاربران قرار گرفته است.
به عنوان مثال اگر قصد پشتیبان گیری با روش FTP و در هر دقیقه داشته باشید باید به صورت زیر مقداردهی کنید.

همانطور که مشاهده می شود قبل از اجرای دستور put از ## استفاده شده است.


##put FTP:config.txt


در فیلد زمان نیز از /1 در جایگاه سوم استفاده شده و مابقی * می باشند. به این معنی که هر روز، هر هفته و هر ماه و در همه ی ساعت ها، هر یک دقیقه این پشتیبان گیری انجام شود.
ترتیب در فیلد When به این صورت می باشد:


"minute" "hour" "day of month" "month" "day of week"


مثال دیگر:


12 0-6 * *fri


یعنی 12 دقیقه گذشته از ساعات 12 بامداد تا 6 صبح، جمعه ها.

ذکرمنبع:ساعیان ازتباط

 

 

پلتفرم فروشگاهی نت استاک جهت فروش تجهیزات شبکه ، مخابرات و فناوری اطلاعات با بیش از 1200 مشتری در سرتا سر ایران با داشتن بیش از 20 نمایندگی در استان های کشور آماده خدمت رسانی میباشد

 

 


چت با کارشناسان در واتس آپ