واکنش اینستاگرام به حذف اخبار شهادت سردار سلیمانی

تاریخ انتشار: 15\10\1398
به اشتراک گذاری در:

واکنش اینستاگرام به حذف اخبار شهادت سردار سلیمانی

به دنبال شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فضای مجازی از روز گذشته، شاهد انتشار محتوای بسیاری در واکنش به این خبر بود. به نحوی که هشتگ سردار سلیمانی به ترند اول شبکه اجتماعی توئیتر فارسی زبانان تبدیل شد و کاربران بسیاری در شبکه اجتماعی اینستاگرام نسبت به خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی واکنش نشان دادند.

اقدام مغرضانه اینستاگرام در پست های مربوط به شهادت سردار سلیمانی

این در حالی است که شبکه اجتماعی اینستاگرام پس از افزایش تعداد پست های کاربران ایرانی در این شبکه که در میان آنها بسیاری از افراد مشهور، مقامات و هنرمندان نیز دیده می شد، در اقدامی مغرضانه پست های منتسب به خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی را حذف کرد.

این تصمیم مغرضانه مدیران اینستاگرام که خلاف آزادی بیان صورت گرفته با واکنش بسیاری از کاربران همراه شد.

۲۱ هزار پست اینستاگرامی با هشتگ انتقام سخت

اما به رغم تمامی خباثت ها و شیطنت های مدیران این شبکه برای حذف این مطالب و جلوگیری از بازتاب جهانی انتشار محتوا با این مضامین، شواهد نشان می دهد که انبوهی از پیام‌های ایرانیان از سراسر جهان برای حمایت از سردار شهید قاسم سلیمانی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی منتشر شده است.

به نحوی که سایت خبری «یاهونیوز»، اعلام کرد که ده‌ها هزار پیام در حمایت از سردار شهید قاسم سلیمانی همراه با تصاویری از ایشان در اینستاگرام و توئیتر منتشر شده است.

یاهو نیوز انتشار گسترده تصاویر سردار شهید قاسم سلیمانی را تبلیغات هماهنگ شده توصیف کرده و افزود: بیش از ۲۱ هزار پست اینستاگرامی با هشتگ انتقام سخت یا  hardrevenge روز جمعه در اینستاگرام منتشر شده است. همچنین ۷۰۰۰ حساب کاربری در توئیتر هم مطالب زیادی را تنها در این زمینه منتشر کرده‌اند.

همراهی اینستاگرام با آمریکا برای تحریم ایران

در این راستا شبکه اجتماعی فیسبوک که مالک پلتفرم اینستاگرام است، در ارتباط با علت حذف پست‌های مربوط به شهادت سپهبد قاسم سلیمانی اعلام کرده که موظف به رعایت قوانین تحریم آمریکا علیه ایران است که شامل قرار گرفتن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرماندهان آن در فهرست تحریم ها می‌‎شود.

مدیران این شبکه اعلام کرده اند که «ما مطابق مقررات وضع شده در ارتباط با تحریم‌های آمریکا اقدام می‌کنیم و در قبال تحریم‌های دولت آمریکا علیه ایران متعهد هستیم.»

همراهی اینستاگرام با آمریکا با حذف اکانت و پست کاربران ایرانی و جلوگیری از آزادی بیان ایرانیان در فضای مجازی، مسبوق به سابقه است.

در پی تحریم های آمریکا، این شبکه اجتماعی فروردین امسال نیز برای اجرایی کردن دستورات آمریکا صفحات تعدادی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مسدود و به جز صفحات رسمی این افراد، اینستاگرام صفحات رسمی برخی از مقامات کشور از جمله صفحه انگلیسی رهبر معظم انقلاب و رئیس قوه قضاییه را نیز از دسترس خارج کرده بود.

آن زمان صفحه رسمی سردار قاسم سلیمانی نیز با نزدیک به یک میلیون دنبال کننده توسط اینستاگرام بسته شد.

روز گذشته نیز شبکه اجتماعی اینستاگرام در زیر اکانت سردار سلیمانی اعلام کرده که آخرین پست های حاوی این هشتگ حذف شده اند، چرا که خلاف قوانین این شبکه اجتماعی هستند. اما با این وجود همچنان پست های حاوی هشتگ و تصاویر سردار سلیمانی در این شبکه اجتماعی وجود دارند و حتی برخی از آنها به حساب های کاربری غیر ایرانی تعلق دارند.

این شواهد نشان می دهد که شبکه های اجتماعی خارجی از جمله اینستاگرام و فیس بوک به رغم آنکه خود را داعیه دار آزادی بیان می دانند، با حذف مطالب کاربران، تمامی تلاش خود را به کار می بندند تا جلوی انتشار تصویر خبیث و جنایتکار آمریکا را که به راحتی قابل بازگویی و نمایان شدن برای مردم جهان در فضای مجازی است، بگیرند.

 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
چت با کارشناسان در واتس آپ