مقالات

آموزش امن سازی مرکز تلفن(IP-PBX) بر مبنای پروتکل و پورت دسترسی

با استفاده از منوی Security در بخش Configuration می‌توان ازلحاظ Network برای مرکزتلفن مشخص کرد که به کدام پورت‌ها و پروتکل‌های شبکه ازجملهTCP ، UDP وICMP اجازه دسترسی بدهد یا ندهد. همچنین در این صفحه می‌توان فهرستی از پورت‌ها و پروتکل‌های مجاز شبکه که در مرکزتلفن تعریف‌ شده را مشاهده کرد و بر روی آن‌ها عملیات حذف یا ویرایش را انجام داد.

تعریف کاربر (username) برای سوئیچ یا روتر سیسکو

برای شروع یک کاربر با پسورد میسازیم و در قسمت های مختلف از آن برای ورود به سوئیچ یا روتر سیسکو استفاده میکنیم

برقراری ارتباط گیت وی Sangoma سری Vega و مایکروسافت لینک Microsoft Lync

در این مقاله قصد داریم روش برقرای ارتباط میان گیت وی های Vega سری (100G, 200G, 400G) و نرم افزار Lync محصول شرکت مایکروسافت را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

مدیریت ایجاد سطوح دسترسی مرکز تلفن دلتا

در مرکزتلفن دلتا نحوه تعریف و تعیین سطوح دسترسی هر کاربر یا اپراتور سیستم به‌گونه‌ای طراحی و ارائه ‌شده است که از انعطاف‌پذیری بسیار بالایی برخوردار بوده و امکان تعیین گستره فعالیت هر کاربر یا اپراتور به‌صورت کاملاً مجزا و حتی سلسله مراتبی در نظر گرفته‌ شده است

SIP و NAT - نحوه تنظیم Asterisk برای حل مشکل عدم عبور صدا یا صدای یک طرفه

در این پست توپولوژی را بررسی می کنیم که Asterisk به عنوان SIP Server درون شبکه NAT شده و IP Phone ها خارج از شبکه قرار دارند