چگونه خطوط شهری را به یک نقطه یا چند نقطه منتقل کنیم؟

توسط: آبان مال|آخرین به روز رسانی: 1398/06/27
به اشتراک گذاری در:

چگونه خطوط شهری را به یک نقطه یا چند نقطه منتقل کنیم؟

انتقال خط چه کاربردهایی دارد؟ آیا شرکت شما نیاز به انتقال خطوط شهری خود به یک نقطه دیگر را دارد؟ آیا می خواهید در شهرستان خود از خطوط شهری تهران استفاده کنید؟ آیا نیاز به استفاده از یک خط شهری در چند نقطه دارید؟ چه زیر ساختی برای انتقال خط نیاز است؟ آیا با سانترال های پاناسونیک نیز این امکان فراهم می باشد؟  با مطالعه این مقاله شما می توانید جواب تمامی این سوال ها را به دست آورید

یکی از پرکاربرد ترین راه کارهای سیستم های تلفنی تحت شبکه انتقال خطوط شهری می باشد .شما می توانید خطوط خود را بر بستر اینترنت یا اینترانت یا به صورت لینک رادیویی یا به هر صورتی که بتوان میان این دو نقطه  ارتباط شبکه ایجاد نمود انتقال دهید. در این امکان به هیچ وجه تعداد خطوط شهری و تعداد شعب شما برای انتقال خط مهم نیست البته در صورتیکه ارتباط میان شعب شما پایدار و با سرعت انتقال داده مناسب باشد.

 

برای انتقال خط به چه زیرساختی نیازمندیم؟

شما برای ارتباط میان نقاط مختلف(دفتر کاری شماره 1 با دفتر کاری شماره 2 که انتقال خط را می خواهید میان این دو نقطه انجام دهید) باید ارتباط تحت شبکه داشته باشید . برای این ارتباط روش های مختلفی وجود دارد که بر اساس شرایط شما انتخاب های مختلفی پیش روی شما می باشد به طور مثال اگر دفتر شماره 1 شما با دفتر شماره 2 شما دید مستقیم داشته باشند بهترین راه کار استفاده از لینک رادیویی می باشد و یا اگر بین 2 شهر مختلف باشد شما می توانید از اینترنت استفاده کنید و .. مهمترین مسئله ایجاد یک ارتباط امن و پایدار میان این دو نقطه می باشد (در صورتی که از اینترنت استفاده می کنید حتما موارد ایمنی را یرای جلوگیری از هک شدن رعایت کنید)

چه تجهیزاتی برای انتقال خط نیاز داریم؟

شما برای انتقال خط خود بر اساس تعداد خطوط شهری خود باید گیت وی FXO خریداری کنید و در نقطه مقصد از گیت وی FXS استفاده نمایید و در صورتی که در نقطه مبدا سرور ویپ دارید در نقطه مقصد نیازی به گیت وی FXS  نمی باشد وبا اتصال تلفن ای پی به راحتی می توانید از خطوط خود در مقصد استفاده نمایید . 

مثال کاربردی:

شرکت ما دارای یک سانترال پاناسونیک می باشد و ما دفتر جدیدی را در شهر اهواز راه اندازی نموده ایم و نیاز داریم که یک داخلی را به شهر اهواز منتقل کنیم تا ارتباطمان به صورت رایگان باشد و از اهواز هم بتوانیم با خطوط تهران تماس بگیریم؟

در این مثال شما نیاز به یک گیت وی با یک پورت FXO  در تهران ویک ATA  با یک پورت FXS در اهواز دارید در این حالت شما به راحتی یک ارتباط میان این دو نقطه ایجاد نموده اید این مثال می تواند برای  چند نقطه نیز سازگار باشد .

آیا برای انتقال خط حتما به سانترال پاناسونیک نیاز می باشد؟

اگر تنها نیاز شما انتقال چند خط از یک نقطه به نقطه دیگر می باشد شما به هیچ وحه یه سانترال نیازی نخواهید داشت  وتنها به یک گیت وی FXO  در نقطه یک و یک گیت وی FXS درنقطه 2 نیاز داریددر صورتیکه شما به امکانات بیشتری نیاز داشته باشید نیازمندیک PBX تحت شبکه خواهید بود .

مثال کاربردی:

شرکت ما دارای شعب مختلف در شهر تهران می باشد و نیاز دارد که این شعب بتوانند به صورت داخلی با یک دیگر صحبت کنند و تمامی شعب از خطوط شهری دفتر مرکزی نیز استفاده نمایند؟

در این حالت یک سوال پیش می آید که آیا دفتر مرکز ی دارای سانترال پاناسونیک می باشد یا خیر؟ حالت اول سانترال پاناسونیک موجود باشد در اینصورت همانند مثال بالا عمل می کنید و تنها چیزی که مهم می باشد گنجایش سانترال شما بر اساس تعداد شعب شما می باشد و خرید گیت وی مانند مثال بالا 

حالت دوم اینست که شما سانترال پاناسونیک ندارید در این حالت شما نیاز به یک سرور ویپ یا سانترال تحت شبکه دارید به همراه یک گیت وی FXO  برای دفتر مرکزی و برای شعب دیگر نیازی یه گیت وی نمی باشد و تنها یک تلفن تحت شبکه برای شعب کافیست (تمامی این پاسخ بر این اساس می باشد که بین شعب شما ارتباط شبکه وجود دارد در صورتی که این ارتباط وجود ندارد ابتدا باید ارتباط شبکه بین شعب برقرار گردد)

 

مثال کاربردی:

من یک تولیدی در 3 کیلومتری شهرستان  خود دارم و امکان خرید خط شهری از مخابرات برای این تولیدی وجود ندارد چه راه کاری برای انتقال خط وجود دارد؟

شما برای این کار ابتدا باید ارتباط شبکه میان دفتر خود در شهرستان و تولیدی را ایجاد نمایید برای این کار چند حالت وجود دارد اول اینکه بتوان لینک رادیویی میان این دو برقرار نمود که این حالت پایدار ترین و به صرفه ترین حالت خواهد بود حالت دیگر استفاده از اینترنت وایرلس می باشد البته اگر در منطقه تولیدی شما پشتیبانی شود حالت سوم استفاده از اینترنت اپراتورهای موبایل می باشد که البته این حالت به دلیل هزینه بیشتر و پایداری کمتر پیشنهاد نمی شود.

در صورتی که ارتباط شبکه ای  برقرار شد شما به راحتی با یک گیت وی FXO  در مبدا  و یک گیت وی FXS در مقصد انتقال خط خود را انجام می دهید 

 

پلتفرم فروشگاهی نت استاک متعلق به شرکت تولیدی صنعتی پارس سیستم دلتا جهت فروش تجهیزات شبکه ، مخابرات و فناوری اطلاعات با بیش از 1200 مشتری در سرتا سر ایران با داشتن بیش از 20 نمایندگی در استان های کشور آماده خدمت رسانی میباشد

مرجع مقاله : آبان مال


چت با کارشناسان در واتس آپ